- Van sticker tot complete bedrijfsidentiteit
- Restyle of nieuw ontwerp
- Sinds 2002
- Up-to-date van de laatste trends
Het creatieve proces
Wat gaat er eigenlijk allemaal schuil achter het werk van PromoVisique? Een website, logo of productverpakking is echt niet zomaar even in elkaar gedraaid. Daar gaat een hoop denk- en ontwerpwerk aan vooraf. Wat ons betreft gaan kwaliteit en vakmanschap bij ieder project, hoe klein of groot ook, samen. Niet beknibbelen op vormgeving dus; het is voor succesvol ondernemen minstens zo essentieel als goed geschreven content. PromoVisique licht met liefde wat tipjes van de sluier. Wees gewaarschuwd: lezen werkt inspirerend!
Meet the designers
Een reclamebureau: daar werken toch van die hippe vogels? Nu valt er natuurlijk te twisten over wat hip is, maar bij PromoVisique gaat het toch nét even anders. Dit Rotterdamse reclamebureau heeft voor het creatieve proces de allerleukste designers in huis. Stuk voor stuk professionals, vier in totaal, met ieder een eigen ‘specialisme’. Volop variatie in het team dus, en dat is goed nieuws voor de klant.
Van sticker tot complete bedrijfsidentiteit
Mooie plannen bedenken, sterke identiteiten creëren en full service uitvoering van complete campagnes: het is de corebusiness van PromoVisique. Of het nu gaat om het ontwerp van een huisstijl en logo, het maken van stickers en buttons, een display of banner, relatiegeschenken of een jubileummagazine: het Rotterdamse reclamebureau weet er wel raad mee. De designers van PromoVisique ontwerpen er lustig op los.
"Van briefing tot oplevering: samenwerken is het sleutelwoord."
"De kunst is om de huisstijl te bewaken en tóch diversiteit aan te brengen"
"De ene week werken we aan advertenties en magazines, de week erop aan de meest trendy moodboards. Het is hier leuk!"
We gaan voor het complete plaatje. We doen alles om binnen het ontwerp tot een mooi eindresultaat te komen.
Ik wil full-service reclameDesigners zijn stiekem ook trendwatchers
Waar haal je als designer je inspiratie vandaan? Bestaat er voor vormgevers ook zoiets als een writer’s block? Om geïnspireerd te blijven en lekker up-to-date te blijven met de laatste trends en ontwikkelingen, duiken de designers van PromoVisique geregeld onder in de designwereld. Wat gebeurt er zoal? En vooral: wat zit er allemaal aan te komen?
Het creatieve werkproces
Hoe ziet het werkproces van een designer er eigenlijk uit? Een briefing, een paar keer klikken en kopiëren en dan klaar? Voor de vormgevers van PromoVisique draait het werk niet alleen om mooie dingen maken. Het gaat ook, en vooral om meedenken. Welk doel wil de klant bereiken? Alleen in goede samenwerking bereik je het beste resultaat.
Ontwerpen voor ontwerpers
Landscape design, weleens van gehoord? Kortgezegd is dat alles wat met de inrichting van landschap en tuin te maken heeft. VDKVDW ontwerpt bijvoorbeeld bijgebouwen en zwembaden voor particulieren. Alle buitenruimtes kunnen volledig naar wens worden ingericht. Hoe bijzonder is het om als designers te ontwerpen voor andere designers? In de samenwerking tussen PromoVisique en VDKVDW leidde gezamenlijke passie voor ontwerpen tot een spectaculair eindresultaat.
De kunst van subtiliteit
De huisstijl updaten en tegelijkertijd bewaken. Kan dat? Hoe doe je dat als designer? En waarom niet gewoon een gloednieuw ontwerp? Bedrijven hebben niet voor niets voor een logo of huisstijl gekozen. Bepaalde vormen of kleuren bijvoorbeeld kunnen veel zeggen over het bedrijf. Het is natuurlijk zonde om een persoonlijk idee volledig teniet te doen door het in de prullenbak te gooien. PromoVisique denkt dan ook graag mee bij de restyling van huisstijl en logo.