BLOG over reclame op z'n Rotterdams
Kort en krachtig.
Kort en krachtig.
Mooie plannen bedenken, sterke identiteiten creëren en full service uitvoering van complete campagnes: het is de corebusiness van PromoVisique. Of het nu gaat om het ontwerp van een huisstijl en logo, het maken van stickers en buttons, een display of banner, relatiegeschenken of een jubileummagazine: het Rotterdamse reclamebureau weet er wel raad mee. De designers van PromoVisique ontwerpen er lustig op los.
Neem het ontwerp van een complete huisstijl. Designer Willemieke: ‘Hierbij is het belangrijk om de rode draad te vinden én te blijven volgen. Gaan voor het complete plaatje, zeg maar. We doen alles om binnen het ontwerp tot een mooi eindresultaat te komen.’ Ook moodboards voor klanten maken is iets waar PromoVisique zich mee bezighoudt. Het bureau doet dit onder andere voor het kerst- en relatiegeschenkenbedrijf Tastemakers: ‘Dat is weer heel anders werken. Van on- en offlinetrends zoeken in de startfase, inschatten wat werkt, tot een inspirerende presentatie kunnen geven én de klant uiteindelijk laten kiezen.’
PromoVisique heeft voornamelijk het MKB als klant. ‘Onze klanten zijn ondernemers in alle denkbare branches.’ Zo ontwerpen de designers voor bouwbedrijf De Vries en Verburg, designstudio VDKVDW, maar ook hoveniers, stichtingen en vastgoedondernemers. Zo divers als het team van PromoVisique is, blijkt ook de klantenkring te zijn. ‘Iedere vormgever kan hier zijn hart ophalen. Geen dag is hetzelfde, geen opdracht gelijk. Heerlijk!’
Dit Rotterdamse reclamebureau doet blijkbaar iets goed. Opgericht in 2002, dus al bijna 17 jaar actief. Een grote en vooral tevreden klantenkring. PromoVisique is weliswaar ambitieus en denkt graag groot; toch wordt het kleine niet vergeten. Ook van het ontwerpen van een button of etiket worden de designers oprecht enthousiast. ‘Juist de gigantische verscheidenheid in producten die we maken, maakt het zo tof om te blijven doen.’