BLOG over reclame op z'n Rotterdams

Kort en krachtig.

« Terug naar de BLOG

Het creatieve werkproces

Promovisique_Thema2_Blog4Foto1-2.jpg05 mrt

Hoe ziet het werkproces van een designer er eigenlijk uit? Een briefing, een paar keer klikken en kopiëren en dan klaar? Voor de vormgevers van PromoVisique draait het werk niet alleen om mooie dingen maken. Het gaat ook, en vooral om meedenken. Welk doel wil de klant bereiken? Alleen in goede samenwerking bereik je het beste resultaat.

Urenlang schuiven met tekst en beeld

‘We zitten soms uren achter het scherm te puzzelen. Dan schuiven we net zo lang tot het perfecte beeld is gecreëerd.’ Ook een vormgever hoort wat PromoVisique betreft continu kritisch mee te kijken. ‘Logo’s en beeldmateriaal gaan van onder naar boven en van links naar rechts. Alles moet kloppen: ook de verhouding tussen tekst en beeld.’ Het is dus te simpel gedacht dat designers zich alleen maar bezighouden met plaatjes. ‘Hier kijken we ook naar het marketinggedeelte en de kernboodschap. Komen die goed uit?’

Ik wil full-service reclame

Gezonde spanning

Er gaat altijd een conceptontwerp naar de klant. ‘Dat is een spannend moment. Klopt het met het plaatje van de klant? Slaat het idee aan?’ Net als voor andere contentcreators is het opleveren van een ontwerp best bijzonder. ‘Er was niets en dan opeens staat er een raamwerk. Het is zó tof als een klant – net als wij – direct enthousiast is. Als ons ontwerp aansluit bij dat wat de klant voor ogen heeft.’ Toch is het belangrijk om designers ook een zekere mate van vertrouwen te geven. Zij weten waar ze mee bezig zijn, het is immers hun vak. ‘Natuurlijk bepaalt de klant, maar creativiteit heeft ook wat vrije ruimte nodig’.

Samen

Wie klant is bij PromoVisique boft. Hier wordt namelijk nooit door één teamlid aan een project gewerkt. Van briefing tot oplevering: samenwerken is het sleutelwoord. De online marketeer die even meekijkt. De studiomanager die een lijntje met de klant houdt. Webdesigners en vormgevers die zich gezamenlijk buigen over de mooiste en meest effectieve inrichting van een nieuwe website. ‘Wacht even, ik weet misschien wel hoe we dit kunnen oplossen’. Het klinkt meer dan eens op het kantoor van dit Rotterdamse reclamebureau.

Ik wil full-service reclame

« Terug naar de BLOG

Onze klanten waarderen PromoVisique - Reclamebureau Rotterdam met een 10 uit 10 op basis van 10 beoordelingen. ★ ★ ★ ★ ★
Scroll naar boven