BLOG over reclame op z'n Rotterdams
Kort en krachtig.
Kort en krachtig.
Een nieuw logo, nieuwe huisstijl of campagne? Bij PromoVisique ben je aan het goede adres! Al bijna vijftien jaar zijn Arjan Roosenburg en Marinus Vlot eigenaar van PromoVisique. Inmiddels hebben ze ook De Werkende Website en Spredle opgericht. Hiermee willen ze inspelen op de vraag naar mogelijkheden in de online wereld.
“In 2002 hebben we PromoVisique opgericht”, vertelt Marinus. “Het begon als een bedrijfje dat glaswerk en keramiek bedrukt en verkocht. Als snel kregen we een klant die vroeg of we ook een logo voor zijn bedrijf konden ontwerpen. Later kregen we ook aanvragen voor briefpapier, een nieuwe huisstijl, een website. We pakten alle aanvragen op en zo zijn we eigenlijk de reclamewereld ingerold.”
“Online was het marketinggedeelte nog wat lastiger. Er was hier bij veel bedrijven nog niet zo veel ruimte voor. Daar zagen wij potentie in en in 2012 zijn Arjan en ik De Werkende Website gestart. We verkochten hier een concept: een product met een kop en een staart. We zorgen dat we een complete website afleveren, voor een betaalbare prijs. De focus kwam zo met ons concept niet meer op de techniek, maar op website als marketinginstrument te liggen.”
“We zijn er niet op uit om een logo te verkopen, maar om een ondernemer verder te helpen.”
“Klanten die via De Werkende Website binnenkomen, zien ook het werk dat we met PromoVisique doen. Veel willen dan bijvoorbeeld ook wel een nieuw logo of nieuwe huisstijl via PromoVisique. Als een klant bij ons binnenkomt luisteren we naar de ondernemer en proberen we kritisch zijn op wie hij is en hoe hij zijn dingen doet. We zijn er niet op uit om een logo te verkopen, maar om een ondernemer verder te helpen. We zijn continu aan het nadenken wat beter of leuker kan. We willen een verlengstuk zijn van zijn idee, van zijn businessverhaal. Reclame op z’n Rotterdams noemen we dat.”
“Als we goed werk leveren voor klanten, dan komen er ook nieuwe klanten bij ons. Veel klanten komen via via bij ons binnen. De meeste klanten komen wel uit de regio groot Rotterdam, maar we hebben ook klanten uit bijvoorbeeld Amsterdam, Tiel en Groningen. De waaier wordt steeds groter, mede dankzij De Werkende Website en Spredle."
“De afgelopen tien, vijftien jaar hebben we allerlei concepten bedacht en geprobeerd. De ene keer linksom, de andere keer rechtsom. Dat is allemaal verstookte energie. Maar je ziet dat het uiteindelijk niet voor niks is. Je ziet, leert en ontwikkelt. En dan zie je in een later stadium ineens dat zaken weer van toepassing blijken te zijn of zich in een andere hoedanigheid aandienen. Op het moment zelf voelt het misschien als ‘hé shit, weer niet gelukt’, maar dan blijkt later dat je dat denkwerk ergens anders weer kunt inzetten, zoals nu bijvoorbeeld bij Spredle.”