« Terug naar de BLOG

Van mini-onderneming tot goedlopend bedrijf

promovisique_Van mini-onderneming tot goedlopend bedrijf_3.png01 mei

PromoVisique bestaat dit jaar vijftien jaar. In 2002 zijn Marinus Vlot en Arjan Roosenburg dit bedrijf gestart. Hoe hebben Marinus en Arjan elkaar eigenlijk leren kennen? En hoe zijn ze begonnen met PromoVisique? Marinus vertelt.

Begonnen als mini-onderneming

Arjan en Marinus leerden elkaar kennen op het mbo, waar ze allebei een opleiding richting marketing en administratie deden. “In 2001 kregen we de kans om met een groep van twaalf studenten een eigen mini-onderneming te beginnen en na een jaar deze weer op te heffen, onder begeleiding van echte ondernemers”, vertelt Marinus. “Ik was de directeur en Arjan de adjunct-directeur. Samen trokken we die groep studenten. We hebben een heel leuk jaar gehad en uiteindelijk ook best wel wat winst gemaakt.”

Neem contact met ons op

Een bedrijfje dat glaswerk en keramiek bedrukt

“Met ons bedrijfje verkochten we bedrukt glaswerk en keramiek. We kwamen op het idee omdat we wisten dat Willem-Alexander en Máxima in die tijd gingen trouwen. We hadden bedacht om daar bedrukte glazen van te maken en dat te verkopen aan scholen en gemeenten. We hebben toen wel vijftienduizend glazen verkocht. Na dat jaar rondden we dit schoolbedrijf af, maar we dachten ‘We willen eigenlijk wel verder hiermee’. We zijn toen met z’n vieren begonnen, maar al gauw vielen er twee af. Dus met z’n tweeën zijn Arjan en ik toen verder gegaan.”

Visie op promotie

“Ons bedrijf hebben we toen al PromoVisique genoemd: visie op promotie. Als je de betekenis eenmaal zou weten, vergat je het nooit meer, was het idee. We hadden een rustige start. Ik ging naast het bedrijfje nog verder met de opleiding International Business en Management. Arjan ging werken bij de Stille Vennoot, een hardware bedrijf. De Stille Vennoot had wat geld in ons bedrijfje gestoken en hielp ons een beetje op weg. Met z’n tweeën werkten we toen een dag per week aan ons bedrijf."

"Normaal begin je aan een opleiding en leer je ergens voor. Wij hebben het andersom gedaan."

Neem contact met ons op

Alles zelf uitgevogeld

“We hadden meer ideeën voor glazen bedacht, voor onder andere de optiekbranche en de kledingbranche. We bedachten alles zelf. Omdat we met creatieve dingen bezig waren, kregen we steeds vaker de vraag of we ook andere dingen konden, zoals logo’s ontwerpen. Arjan is heel creatief van zichzelf en pakte deze dingen op. Na anderhalf jaar zijn we allebei fulltime voor PromoVisique gaan werken. We hadden nul ervaring als reclamebureau, dus we hebben het allemaal een beetje zelf uitgevogeld. Het begon met een logootje voor iemand, toen met briefpapier voor iemand anders. Daarna wilde iemand een website. We zeiden altijd ja en keken dan wel hoe ver we kwamen. Wisten wij veel hoe dat moest, maar we begonnen gewoon. Normaal begin je aan een opleiding en leer je ergens voor, wij hebben het andersom gedaan.”

“Onze missie is nog lang niet volbracht!”

“In 2005 hebben we onze eerste medewerker in dienst genomen. Ons bedrijf groeide ieder jaar met twintig tot dertig procent. In 2008 waren er zo’n acht mensen werkzaam, dat was echt ons topjaar. Maar toen kwam de crisis… Daar hebben we ons flink doorheen moeten slaan. We zijn toen bijna failliet gegaan, maar we zijn door blijven gaan, ook al leverde dat voor ons soms niks op. Eind 2010 begon het eindelijk weer wat beter te gaan en inmiddels bestaat PromoVisique dus al bijna vijftien jaar. In 2012 hebben we een nieuw bedrijf; De Werkende Website gelanceerd en sinds een paar maanden bestaat ook ons derde bedrijf: Spredle. We hebben steeds weer nieuwe ideeën en denken dat we oplossingen hebben liggen die voor nog meer mensen geschikt zijn. Onze missie is nog lang niet volbracht!”

Neem contact met ons op

« Terug naar de BLOG

Scroll naar boven