Tastemakers: Van idee tot kerstpakket

HeaderTastemakers.png

Yeahhh!!! Het is weer bijna tijd voor het kerstpakket. U kent dat wel, dat pakket waar u al maanden naar uit kijkt! Of moet u het helaas doen met een prachtige kartonnen doos, gevuld met een potje overheerlijke ragout (houdbaar tot 2089), feestelijke toastjes en een fleece deken met (een iets te groot) bedrijfslogo?

Smaakvol
Een mooi, aansprekend en smaakvol kerstpakket is ook niet makkelijk. Hoe kom je steeds weer op creatieve ideeën voor dit jaarlijkse hoogtepunt tussen werkgever en werknemer? Onze klant Tastemakers neemt deze zaak zeer serieus. Ieder jaar opnieuw presenteert zij een pallet aan creatieve thema's met een zeer goede productselectie en een verrassend design. En met succes! Jaarlijks vinden honderduizenden producten, verpakt in duizenden kerstpakketten, tevreden hun weg naar thuis in de donkere dagen voor Kerst.

"1,5 jaar van tevoren bepalen we via brainstorms welke trends
de basis gaan vormen voor de nieuwe kerstpakketten."

Trends en inspiratie
Maar hoe komt Tastemakers steeds weer aan die verrassende thema's? PromoVisique bedenkt creatieve thema's en werkt deze helemaal uit tot complete verpakkingslijnen. Onze Carolien en Willemieke zijn er als creatief team maar druk mee. "Het hele jaar door houden wij de trends in de gaten. De woontrends, de kledingtrends, eigenlijk alle trends op het gebied van lifestyle. Internet en social media, zoals Pinterest en Facebook, helpen ons natuurlijk enorm om inzicht te krijgen in de interesses en smaken van mensen. Dit zijn belangrijke basis ingrediënten bij de ontwikkeling van de uiteindelijke thema's. De trends brengen we samen in moodboards die we aan Tastemakers presenteren. Samenwerking is zeer belangrijk in dit traject. Ook Tastemakers bespreekt de moodboards met hun klanten. Gezamelijk vormen zij een mening welke thema's er verder moeten worden uitgewerkt."

Plaatjes kijken? Bekijk hier de complete case van Tastemakers

« Terug naar de BLOG

Scroll naar boven